#Marketing – Working papers (#RePEc, 10/04/2014)

working_papers1

Source: RePEc – EconPapers

Le Bien-Vieillir Désiré: Vers une nouvelle segmentation des 50-65 ans
Eloïse Senges, Denis Guiot and Ziad Malas 
Paris Dauphine University
Keywords: bien vieillir; vieillissement réussi; 50-65 ans; comportements de consommation; typologie; aging wel…
JEL-code: D11 D91 M31
Created/Revised: 2014-01Downloads

Le consommateur et les caisses automatiques: Pour une compréhension du processus d’adoption
Florence Benoît-Moreau, Audrey Bonnemaizon, Sandrine Cadenat and Valérie Renaudin 
Paris Dauphine University
Keywords: caisses automatiques; technologies de libre-service; grande distribution; processus d’adoption; entr…
JEL-code: D11 D12 M31
Created/Revised: 2014-01Downloads

Le trottoir comme hétérotopie: exploration d’une nouvelle utopie contemporaine dans la consommation
Dominique Roux and Valérie Guillard 
Paris Dauphine University
Keywords: Glanage urbain; hétérotopies; modes alternatifs d’approvisionnement; marges de la consommation; crit…
JEL-code: D11 D12 D19 E26 M31
Created/Revised: 2014-01Downloads

The Effect of Customer Empowerment on Adherence to Expert Advice
Nuno Camacho, Martijn de Jong and Stefan Stremersch 
Erasmus Research Institute of Management (ERIM), E…
Keywords: relationship, services marketing, expert services, professional services, advice-taking, advice-givi…
Created/Revised: 2014-03-31Downloads

Screening for Good Patent Pools through Price Caps on Individual Licenses
Aleksandra Boutin 
ULB — Universite Libre de Bruxelles
Keywords: technology licensing; patent pools; substitutes and complements; independent licensing; price caps; …
JEL-code: K11 K21 L12 L24 L41 M20
Created/Revised: 2014-03Downloads

Création de trafic sur les sites web marchands: enjeux et arbitrages entre visibilité et réputation
Pierre Volle, Henri Isaac and Ahmed Anis Charfi 
Paris Dauphine University
Keywords: trafic; visibilité; e-réputation; typologie de visite; e-commerce; traffic; visibility; online reput…
JEL-code: L14 L81 M31
Created/Revised: 2013-01Downloads

The Institutionalization of Socio-Responsible Business: Global Trends and Regional Features
Daniil Frolov and Anna Shulimova 
University Library of Munich, Germany
Keywords: business social responsibility; firm evolution; corporate management and marketing; institutions; in…
JEL-code: B52
Created/Revised: 2014Downloads

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s