Marketing: working papers (RePEc, 14/04/2012)

Source : NEP (New Economics Papers) | RePEc

  1. Why Might Organic Labels Fail to Influence Consumer Choices? Marginal Labelling and Brand Equity Effects

Date:

2012-01-01

By:

Fabrice Larceneux (DRM – Dauphine Recherches en Management – CNRS : UMR7088 – Université Paris IX – Paris Dauphine)
Florence Benoît-Moreau (DRM – Dauphine Recherches en Management – CNRS : UMR7088 – Université Paris IX – Paris Dauphine)
Valérie Renaudin (DRM – Dauphine Recherches en Management – CNRS : UMR7088 – Université Paris IX – Paris Dauphine)

URL:

http://d.repec.org/n?u=RePEc:hal:journl:hal-00656485&r=mkt
 

Keywords:

Organic label . Brand equity . Label equity . Cobranding . Perceived quality
  1. Product quality, competition, and multi-purchasing

Date:

2012-04

By:

Anderson, Simon P.
Foros, Øystein
Kind, Hans Jarle

URL:

http://d.repec.org/n?u=RePEc:cpr:ceprdp:8923&r=mkt
 

Keywords:

content competition; hotelling model with quality; incremental pricing; multi-purchase

JEL:

D12
  1. Evidence on the effects of mandatory disclaimers in advertising

Date:

2012-03-30

By:

Green, Kesten C.
Armstrong, J. Scott

URL:

http://d.repec.org/n?u=RePEc:pra:mprapa:37766&r=mkt
 

Keywords:

consumer protection; corrective advertising; decision making; government regulation; judgment

JEL:

H11
  1. Platform Pricing at Sports Card Conventions

Date:

2012-03

By:

Ginger Zhe Jin
Marc Rysman

URL:

http://d.repec.org/n?u=RePEc:nbr:nberwo:17959&r=mkt
 

JEL:

D4
  1. The Effects of Gasoline Price Regulations: Experimental Evidence

Date:

2012

By:

Haucap, Justus
Müller, Hans Christian

URL:

http://d.repec.org/n?u=RePEc:zbw:dicedp:47&r=mkt
 

Keywords:

Gasoline Prices,Fuel Prices,Experimental Gasoline Market,Fuel Price Regulation,Retail Price Regulation,Gas Stations

JEL:

L13

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s